Sunday, 17 June 2012

Tersepit...konpius

bagaimana nak mulakan...rasa serabut sikit pasal pemilihan tarikh perkahwinan..camnie ceritanya..16hb hari tue majlis perkahwinan adik najib kat pontian (belah pompuan) aku pergi la bersama najib ngan maklang gerak dari kampung rokan pukul 6 pagi sampai kat pontian pukul 10.15 pagi camtue la..jauhnya pontian tak yah cakap la..mmg rasa jauh sangat..sampai je pontian terus pagi masjid sebab diorang nikah pagi sanding lepas zuhur..kira dalam satu hari ada dua majlis..


nanti la aku review pasal perkahwinan kat pontian nie..meriah la siap tarian zapin..sampai lapar perut aku tunggu tarian zapin selesai hehehehe...


lepas majlis kat pontian onway balik aku ngan family najib cadang nak singgah ayer itam..nak cuci mata sambil2 tengok barang...berkonvoila kitaorang ke ayer itam..




lepas dah shoping sakan kat ayer itam..kita orang ddk la lepaskan penat..tetiba mak najib boleh pulak tanya soklan mengejut kat aku


mak najib: "ekin mau tak kawen ngan najib bulan 9 nie?"
 (mestila mau...)
Aku: muka kunun2 terkejut " erk..kena tanya ngan maklang la dulu"
Mak lang: " bulan 9 macam tergesa-gesa la pulak"
Mak najib: "risau la diorang nie tunang lelama, pasal duit kenduri ngan hantaran ekin xyah risau,janji nak kawen bulan 9"
sambil pegang tangan aku tue cakap..ishh makcik nie risau aku..
Aku: " erm nanti bincang ngan family la dulu, takut bulan 9 nie xsempat nak buat persiapan"
mak najib: " kalau xdapt bulan 9 xpe la..tapi kalau boleh tahun nie la juga yea"
aku terus blur..hehehehehehe



ha tengok september terus kecut perut..ishh rasanya xsempat la nak buat persiapan..yelah kenduri kampung xsama ngan kenduri bandar..terus cakap ngan najib..xleh kenduri bulan 9..klau nk kenduri ujung tahun atau awal tahun..najib boleh pulak ckp cmnie..kalau mak dia nk buat bulan 9 dia ikut je..terus rasa geram ngan najib...padang najib rasa mcm nak kunyah jer
sabar..sabar..kalau bulan 9 nie ishh rasa xcukup tangan nak buat persiapan..minta2 mak najib setuju la buat ujung tahun..kalau buat awal tahun lagi ok














ishh nie bukan gambar adik najib kawen aritue..suka ngan pengantin lawa dan berseri je..baju cantik...tudung cantik serba serbi cantik la..tengok pengantin pompuan tue terus semangat kurus kan badang berkobar2













3 comments:

S.U.R.I.A. said...

wee....bulan 9 gakkkk

Diyana said...

wahaha...
tang2 yg m'awal kan majlis ni mmg boleh buat org sakit jantung....
hehe
good luck ye (^_^)

cikblueberry said...

nie sakit jantung tahap kronik dah...
apa2 pun thanks