Monday 9 December 2013

JJCM: Umai Cafe Putrajaya

Assalamuailaikum...

Sebenarnya aku pun baru tau pasai Umai cafe nie. Itupun sebab abg ipar aku bagitau kalau tak sampai bila-bila aku tak tau yang kat putrajaya ada Umai cafe. 

Lepas abg ipar aku bagitau terus aku google ok gak menu dia dan harga pun takde la mahal sangat. Paham-paham la putrajaya nie kebanyakan cafe memang agak mahal sikit lelagi view dia tepi tasik. 

Direction nak ke Umai cafe nie senang je bagi orang putrajaya dan mungkin susah gak bagi orang luar putrajaya. Nie aku amik map dari blog  Umai Cafe sendiri


Alamak kecik lak map nie tak pe aku bagi mercu tanda kat situ. Umai cafe nie terletak di Bangunan Anjung Alaf Baru, presint 2. Bangunan ini terletak diantara Masjid Sultan Mizan

(Masjid Besi) dan Monumen Alaf Baru. 


Cafe nie memang view dia cantik betul-betul mengadapa tasik. Boleh la feeling-feeling macam makan kat oversea..hehehehe


Masa nie aku amik meja luar sebab hubby aku merokok. Tapi ok gak boleh ngadap tasik kan. Menu yang ada kat cafe nie memang banyak dari masakan panas, kuih muih, kek termasuk gak western. Aku kalau pergi cafe nie aku suka order cucr udang naan pengat pisang. Cucur udang kat sini memang femes la sebab cicah ngan kuah kacang. 




Bila aku pergi jer cafe ramai jer orang. Walaupun servis dia gak slow sikit still ramai orang gak. mungkin view yang cantik kot. Kalau sesape yang nak pergi putrajaya boleh la terjah cafe nie.


1 comment:

tOy said...

cik blueberry, harga makanan dia ok x? nampak cam exclusive & mahal je..