Monday 9 July 2012

2 Bulan 1 Minggu 4 hari

benarlah kata orang dugaan masa bertunang memang hebat cuma kita perlu bersabar dan menghadapinya dengan tenang..
opss... aku bukan bergaduh ngan najib..bergaduh manja2 biasa lah untuk menambahkan kemesraan..tapi dugaan yang kami hadapi ialah amat berbeza sekali..
setiap kali selepas solat aku xjemu menadahkan tangan memohon bantuan Allah supaya urusan kami dipermudahkan dan kami tabah menghadapi ujian dariNya..
kekadang aku xpaham kenapa sesetengah manusia bermulut jahat dan suka menaburkan fitnah tanpa aku tahu apa puncanya...rasanya aku xpernah menganggu hidup orang lain apalagi menjaja cerita yang xbenar mengenai orang lain...
hancur hati bila cerita aku dengan najib dijajakan padahal cerita itu tidak betul sama sekali..geram rasanya nak je aku pergi lumurkan cili kat mulut orang tue..biar dia rasa betapa sakitnya hati aku...
tapi bila dipikirkan balik biarlah aku bersabar..aku malas nak bergaduh lagi2 ditempat aku mencari rezeki...biarlah dia menjaja cerita palsu..satu hari kebenaran akan terbukti..aku serah semuanya pada Allah..
InsyaAllah aku percaya setiap kesabaran akan ada manisnya kemudian hari...jadi hati bersabarlah..





1 comment:

yN crEATioNs said...

Disebalik kesabaran itu pasti ada kemanisannya..