Thursday 11 October 2012

MUA utara-Done

pening gak nak cari MUA belah utara yang boleh makeup kat rumah..kebanyakkan semua kena pergi kedai make up..mcm aku org selantan macam pelik sikitla sebab makeup kat kedai..belah selatan kan biasa mak andam datang umah..bila kena makeup kat kedai aku rasa macam pelik giler hehehehe..

2- 3 minggu nie aku asik mengoogle mecari MUA yang boleh datang makeup kat rumah..ermm payah gak ek...dengan bantuan en.google ( i luv u en google) akhirnya berjaya gak temui beberapa MUA yang boleh make up di rumah..

1. Kak Ram (shemale) (017-5556589)
Mua nie dulu keje ngan astro sebagai makeup artis..lepatue amik keputusan balik kedah dan bukak butik kat City Plaza di tingkat 2..Nama kedai Tradisi..very nice person..lepas aku text dia untuk tanya rate..terus dia call..bila borak2 rasa macam best la..
rate : makeup kedai RM180.00
         Make up kat rumah RM380.00
Aiyork..macam tertelan kapur je dgr rate makeup kat umah..yela aku ada gak minta dia kurang lepas tue Kak Ram cakap kalau makeup kat rumah dia terpaksa lepaskan job lain untuk makeup aku sorang jer.. aku kan pengantin budget..xmampu nok..nak g kedai macam rushing sangat..aku xsuka g makeup kedai..salah satu blog yang review make up kak ram nie Review Kak ram

2. Kak Ha ( 0125559921)
Mua nie pun boleh makeup kat rumah.aku pun text dia tanya rate ngan available lagi tak untuk tarikh aku..Kak Ha balas dia kata masih kosong aku pun tanya rate dia RM250 untuk makeup..aku rasa macam ok gak..tapi aku nie gigih lagi mencari mana yang boleh bagi murah lagi (budget tul) aku hold untuk kak ha dulu ie blog Kak Ha

3. Fyna
Nie salah MUA kegemaran aku aku review kat blog aku kat sini..aku tau fyna nie selalu fully book..tapi aku saja jer cuba nasib..sebab en najib pun suka dengan makeup fyna nie..sekali padan muka aku sape suruh book lambat dah penuh..xdpt la aku gunakan khidmat fyna...sob..sob.sob sedih..sesape nak tengok hasil makeup dia blh terjah FYNA

4.Chienta Zenobia (019-5191322)
MUA nie based dia kat Alor Star..aku email untuk tanya rate dan available ke tak lagi..sekali dia balas masih kosong..aku tanya rate (penting tau) RM190 termasuk cas pengangkutan..terus aku laju-laju book dia..aku tgk makeup dia ok la..tadah je la muka mana tau ting betukar menjadi secantik Camelia (hush berangan)..boleh terjah blog chientaZenobia

Ada gak yang aku text MUA yang based dekat KL tapi pepaham la rate dia boleh tempah sehelai baju kahwin tak mampu nok..aku cari mana yang berseuaian dengan budget aku dan aku rasa berbaloi bayar service..masa aku dok frust xjumpa MUA yang boleh makeup kat rumah aku ada terpikir tau yang aku nak makeup sendiri hahahaha..pikir-pikir balik aku dah la xde pengalaman makeup sekali jadi opera cina tak ke haru??pengsan pulak orang yg tengok aku ingat hantu mana la sesat heheheheh..ok Alhamdulillah selesai satu bab

6 comments:

Diyana said...

yaa~
kita tadahkan aje muka ni haa...
kasi dorg conteng2 kasi lawa... hehe

cikblueberry said...

Diyana:tadah muka dengan harpan menjadi princess yang cantik sekali

Diyana said...

insya-Allah..
xcantik kat org laen.. cantik utk suami dah cukup.. hehe

WE said...

Setel satu bab ye... :p

Unknown said...

cantik MUA tu buat.. insyaALLAH.. cantik+berseri2 nanti.. =)

alyn said...

Goodluck dear ! :) Alyn belum lg survey MUA. Suka muak el faiizien. Kak vee tapi phm2 la mcm awak cakap, pengangkutan je dah berapa. Based dia kat KL :(